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sickman

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Reputationsaktivitäten

  1. Sad
    sickman got a reaction from Chrest in Feedback Patch 19.07.2022   
    Also wenn man die Kosten für herstellbare Items anhebt, dann werden die Punkte doch nicht entwertet - im Gegenteil.
    Vorher konntest du mit einem alten Item, 3 neue herstellen. Da hätte auch deine vorgeschlagene 1,5 fache Steigerung nichts gebracht.
    Worüber man durchaus reden kann, ist die Belohnung bei Events. Da geht es ja um Aktivität, da kann man sicher noch ein bisschen nachjustieren.
  2. Like
    sickman got a reaction from DrSani in Neuer Moderator: IRO5000   
    Ahoi Matrosen,
    ich freue mich euch an dieser Stelle einen neuen Moderator vorstellen zu dürfen. Es handelt sich um IRO5000, der uns bereits bei einem unserer anderen Spiele als Mod unterstützt und wir ihn daher schon etwas länger kennen. Hier eine kurze Selbstvorstellung:
    Wir wünschen dir alles Gute und immer ein glückliches Händchen im Umgang mit unseren Nutzern.
    Mit nautischen Grüßen
  3. Confused
    sickman got a reaction from Trademaster in Warum wird Informationsaustausch sabbotiert   
    Hallo zusammen,
    es war von uns eigentlich nicht vorgesehen, dass der Code im Chat oder sonstwo gelöscht wird. Sicherlich haben wir ein Interesse daran, dass die Nutzer eben auf Facebook gehen sollen und ich sehe das auch nicht als Bevorzugung, sondern als legitimes Marketinginstrument - aber dass der Code dann hier und da gelöscht wird, finde ich auch nicht in Ordnung. Ich werde der Sache mal nachgehen...
     
  4. Like
    sickman got a reaction from Chrest in Warum wird Informationsaustausch sabbotiert   
    Hallo zusammen,
    es war von uns eigentlich nicht vorgesehen, dass der Code im Chat oder sonstwo gelöscht wird. Sicherlich haben wir ein Interesse daran, dass die Nutzer eben auf Facebook gehen sollen und ich sehe das auch nicht als Bevorzugung, sondern als legitimes Marketinginstrument - aber dass der Code dann hier und da gelöscht wird, finde ich auch nicht in Ordnung. Ich werde der Sache mal nachgehen...
     
  5. Thanks
    sickman got a reaction from Nightangel in Warum wird Informationsaustausch sabbotiert   
    Hallo zusammen,
    es war von uns eigentlich nicht vorgesehen, dass der Code im Chat oder sonstwo gelöscht wird. Sicherlich haben wir ein Interesse daran, dass die Nutzer eben auf Facebook gehen sollen und ich sehe das auch nicht als Bevorzugung, sondern als legitimes Marketinginstrument - aber dass der Code dann hier und da gelöscht wird, finde ich auch nicht in Ordnung. Ich werde der Sache mal nachgehen...
     
  6. Like
    sickman reacted to FKSN in Redesign öffentlicher Auftrag   
    Hallo zusammen,
    wir haben im Testsystem folgende Änderungen eingespielt:
    Alle bekommen nur noch ein und den selben Fisch Das wechseln des Fisches ist nicht mehr möglich Wenn 50% des Auftrages bereits erledigt wurden, kann man sich nicht mehr nachträglich anmelden Schaut am besten mal rein und testet mit uns.
    Das die Berechnung der Menge noch unverändert ist, soll so sein. Wir testen aktuell intern eine andere Berechnung. Dadurch das nun alle den gleichen Fisch haben, kommt mehr fairness in den Auftrag. Somit teilen sich alle die gleichen Quoten bei gleichem Ausbau. Das nachträgliche Anmelden bei über 50% haben wir eingebaut, weil es dann doch mal dazu kam, dass 100% erreicht wurden und dann im Endeffekt auch nicht. Trotzdem sollte es möglich sein, sich nachträglich anzumelden.
  7. Thanks
    sickman got a reaction from blizzfizz in Changelog Patch [12.11.2019]   
    Hello everybody,
    in the upcoming maintenance on 12.11.2019 we will make a lot of changes on the game worlds DE3 and EN2. For your information: when we talk about fish, we also mean crabs. There is rather the catch itself - for reasons of simplification it is called fish.
    Maintenance window: 12.11.2019 09:00 am - 11:00 am CET (2 hours)
    Contents of the patch
    Fuel as a resource is removed from the game: Existing fuel canisters can be exchanged for recycling points until 12.12.2019, after which they expire. The way you fish and do port jobs will change (explained below). The selling prices on the Fish Exchange will change based on the amount of fish a particular fish sells in relation to the average amount of fish sold in the last hour. If more than the average was sold, the price decreases and vice versa. This also applies to the team at the Handelskontor. The tutorial has been revised using the new mechanics. There is a new mini-event "Fast Painting" (paintings are reduced). New quest markers make it easier for you to find objects of special importance. Team: there is only 1 production order left in the port authority (the fish order is omitted) - if it is accepted, all goods produced for it will count towards the order. It is no longer possible to deposit from the warehouse. This is to create a certain time pressure during the completion of the order, since one has only limited time for an order. If you do not complete the order completely, you will only receive a proportional reward for this order. The radar station no longer has to be actively removed to uncover the map. The map is automatically unlocked as the player level increases. If you remove the radar station, however, new trawler spots will be unlocked which will allow you to access the new "idle mechanics" even at remote fish spots. The fish factory gets some adjustments: Daily Reward Adjusted (level 3 increased from 75 to 100) Always increase the value for daily production by the quantity actually produced (previously always by 1). XP reward increased (20% bonus on total) The event "Trawler Atlantik 488" will be adapted according to the new fuel mechanics: Phase 2 is played by a click-and-wait technique similar to the repair phase. The refuelling phase of the trawler is now designed for at least 3 members. If you have less than 3 members, it will be harder to complete this phase. You can now preselect how many items of the same type you want to create in the building yard. The production of objects on the building yard can only have the following running times: 6h, 12h, 24h At the shop there are only 6h or 12h items left to buy Old items can still be scrapped for recycling points The costs in the shop will be adjusted: Credit costs +30% Premium costs -20% The Seal nursing station can now only be started from level 15 on. The casino has been adjusted: Fuel & Recycling Points removed Teams with less than 3 members will be deleted automatically in the future: Teams with too few members will first receive a warning (after 3 days) and then be deleted (after 7 days). If there are deposited silver bars, they will be paid back to the respective members, provided they are not older than 30 days. All other silver bars will be distributed evenly among the members. There are 2 pools of teams (pool 1 - old teams - these are excluded from automatic deletion until they reach 3 members), (pool 2 - all newly created teams after the patch are affected by automatic deletion) If an old team reaches 3 members, they are moved from pool 1 to pool 2. The view of the boxes at the event "Seal nursing station" has been improved and made more intuitive. The certificate "Diesel Otimization" is removed. Items can now be sold in stacks if you own more than 1 item of the same type. Various UI improvements and minor bugfixes  
    Regarding the new nuclear mechanics, here is the explanation of how fishing will work in the future:
    There are now 3 different ways to catch fish on the map:
    Port with conventional port mission Purpose: XP, active gaming Trawlers at sea Purpose: To carry out company missions, passive fishing in absentia Harbour with single or multiplayer* events Purpose: random events with high rewards for active gaming Port with conventional port order

    With this type of port, you can complete a port order at any time. The moment you supply the port with the fish you are looking for, you process it. As soon as you have delivered enough fish, the order is finished and you get your reward. The fish you are looking for does not end up in the warehouse, only the by-catch.
    If you click on the harbour, you get to the new, simplified route planning:

    The next best fishing ground has already been pre-selected. The system determines the fishing ground on the basis of the distance to the port and the fish quota. Of course you can choose any other fishing ground where you can find the fish you are looking for.
    To complete a port order, you can select up to 5 vessels. This limitation is intended! Depending on which ships and how many of them I have selected, the system calculates how long it will take to complete the order. This time can be influenced by various factors. For example, if you add more ships afterwards, the time will be updated the next time you unload the fish in the port. The ships then travel the specified route until the order is completed. If you want to subtract individual ships from the order, this is possible via the ship details.
    If you have accepted an order, you can end it immediately for gold bars. The price is only defined by the remaining time of the order. The shorter the order (e.g. because you have sent off many ships), the cheaper the shortcut.
    Running harbour orders appear on the left side of the screen and can therefore be tracked:

    Here you can see the current catch quantity and the expected remaining time of the order. With a click on the order, you get back to the order details.
    The harbour orders are the engine of the game - here the player gets experience (XP), which gives him priority in the game.
    Trawlers at sea

    The higher you go in the level, the bigger is my visible area on the map. To be able to catch fish when I'm not there (port orders require active play), there are trawlers. These trawlers are activated with increasing radar level and therefore offer me places to go for far away fish spots - they are quasi floating intermediate bases, where I can deliver my fish, which then goes to the camp.
    If you click on a trawler you get to the simplified tour planning:

    In this view you can choose your fishing ground (the densest one is already preselected) and you can send as many free ships as you like. As soon as you have set the duration, the ships can start and continue the route between Spot and Trawler as long as you have set the duration. The hours are intended to be graded - so you'll need to see how long you want to send your ships.
    If you don't like the fish spot, just click on "Select Fishing Ground":

    Here you can see the trawler and all sorts of spots. You still have the possibility to filter between crabs and fish.
    As soon as the ships start sailing, you can add ships to the route afterwards, which then simply continue to sail the route as long as the remaining time is available. The trawlers are therefore ideal for completing social orders and passive play when you're not around.
    Harbour with single or multiplayer* events
    Besides the normal harbours, there are new event harbours. These can be found on the map and can only be actively clicked as soon as an event takes place there. At these events you can get some nice extra rewards - so active playing is worth it!

    As soon as an event is active, you can clearly see it through the plate above the harbour. If you now click on the harbour, you will get to the event view:

    Similar to the trawler, you can select the fishing ground (only the fishing grounds that house the target fish) and send as many ships as you want. The event is limited in time and the more line fish you deliver, the more reward you will get. So it's worth catching nets here!
    It is also possible to send ships on the journey afterwards. Once sent off, the ships will travel until the event is over.

    That's what it should have been at this point - admittedly quite a lot. We are currently working at full speed to start a new fishing season very soon, adapted to the conditions. But there are still some considerations and tests to be made. We know that we won't reach every old-established player with the patch, but we're convinced that this will pave the way for another continuation of the game.
    With nautical greetings
  8. Like
    sickman got a reaction from callis in Changelog Patch [07.01.2020]   
    Hello, everybody,
    in the upcoming maintenance on 07.01.2020 we will fix a few bugs and improve the minimap on the game worlds DE3 and EN2.
    Maintenance window: 07.01.2020 / 09:00 am - 10:00 am
    Content of the patch
    Bug fixed trawler ships. When sending ships to trawlers and going on holiday, they were not finished properly. This now behaves correctly.
    Bug fixed: Lure over 100%. Sometimes the baiting was above 100% or some fish fell below the 10% mark. This now behaves correctly.
    Popup window FIFO. Popup windows are now based on the FIFO principle (first in first out). Popups now appear in the order in which they were created
    Minimap filter. The minimap receives filters to display ports, trawlers, fishing grounds and events.
    Minimap
    You only have the possibility to display different points on the minimap. You have a filter so that you can also turn off individual groups. The status for this will be saved, so that you will have the same filter the next time you log in.

  9. Sad
    sickman got a reaction from callis in XMAS Event 2019   
    Company

     
    You can also give a present to your company during the Christmas season and take care of the new Christmas orders at the port authority. To do this, you simply pay in the gifts you find in the port orders. The amount of the order depends on the number of members. After a Christmas order has been completed, a new one is automatically generated.
     
     
     
    Company embellishments

     
     
     
     
    You still want to give your company the right Christmas look? Then you can do it now! Enhance your company with decorations that are only available during the Christmas season.
  10. Like
    sickman got a reaction from callis in Changelog Patch [03.12.2019]   
    Hello everybody,
    here the changelog for the todays patch as usual:
    Change of the production order in the company An order always has 24h time to be completed The quantity to be produced depends on: Type of product Number of members (min. 3) who can produce the product Number of available production lines The more members a company has, the more difficult it is to coordinate everything - therefore there is up to 20% bonus (1% per member from 5 members) on the quantity to be produced (only the members who can produce the product are evaluated).     XP reward in the fish factory now increases more with player level     Companies with less than 3 members are now warned after 7 days and deleted after 14 days.     Bug fixed that ships are not stopped after the end of single and multiplayer events     minor GUI customizations  
    With nautical greetings
  11. Thanks
    sickman reacted to Captain Brackwasser in Redesign öffentlicher Auftrag   
    Da muss ich widersprechen. Das ist ein Fortschritt für das Spiel, kein Rückschritt.
    Es ist doch vollkommen ok, dass man einen ÖA erst aber einer GS-Stärke von 3 Leuten fahren kann. Es hindert euch ja schließlich niemand dran, schlicht ein 3. Mitglied aufzunehmen und dann mitzufahren. Nur weil man Bestandsschutz hat, weil man eben schon so lange existiert, muss dass ja nicht zwingend bedeuten, dass man dann weiterhin auch die Vorteile im Gegensatz zu großen GS genießen darf.
    Und die 3er Regel betrifft ja nicht nur euch. Nur wenn sich 3 anmelden, kann der ÖA gefahren werden, wenn ich das richtig verstehe. Daher erhalten größere GS mit aktiven Mitgliedern eben bessere Chancen einen ÖA zu fahren. Und das finde ich vollkommen in Ordnung.
    Fakt ist, dass große GS bisher bei ÖA immer benachteiligt waren, oder kleine (Level 5-20) inaktive Spieler einen massiven Vorteile beim ÖA gaben. Und dies wird durch diesen Patch endlich korrigiert und die ÖA fair.
  12. Thanks
    sickman reacted to Captain Brackwasser in Redesign öffentlicher Auftrag   
    Und als Gesamtkonzept klingt das auch wirklich gut.
  13. Like
    sickman got a reaction from LAWLADY54 in Changelog Patch [19.11.2019]   
    Ahoy, sailors,
    the major fuel update is now behind us. We've received a lot of feedback on this and want to go into it with some of the changes this patch contains.
    Fish factory: The history can now be viewed by all members Harbour on the map: When an order is accepted and a ship is sailing, you can now see that directly on the map through 2 spinning gears Ship profile: You can now see in the ship details how long the order is still running. Chat: Moderators and administrators will no longer appear in the chat with names, but only as "Moderators" or "Administrators". In addition, there are still a few adjustments to the game balance:
    Production order: The product to be delivered is only visible after the order has been accepted. In addition, the catch requirement will be amended for the same rewards. light orders require approx. 30% more tons medium orders require approx. 20% less tons heavy orders require approx. 60% less tons The specifications for the new required production quantity always refer to the old quantity.
     
    Why are moderators now displayed anonymously?
    This change actually stems from one of our other games, because it happened there that certain players "shot" themselves into a certain moderator. If this person now also writes messages with his ingame account, this often leads to irrational actions on the part of these users. Personal hostility and public discrimination were the result. In order to avoid this in the future and to protect our honorary moderators, they will appear in their role as moderators in the future only in anonymous form. It will then no longer be apparent which moderator is pronouncing the sanction A or temp-ban B. This does not matter in our opinion, because our moderators have clear instructions how to behave in certain cases to keep the peace in public chat.
  14. Like
    sickman got a reaction from Chummer in Changelog Patch [12.11.2019]   
    Hello everybody,
    in the upcoming maintenance on 12.11.2019 we will make a lot of changes on the game worlds DE3 and EN2. For your information: when we talk about fish, we also mean crabs. There is rather the catch itself - for reasons of simplification it is called fish.
    Maintenance window: 12.11.2019 09:00 am - 11:00 am CET (2 hours)
    Contents of the patch
    Fuel as a resource is removed from the game: Existing fuel canisters can be exchanged for recycling points until 12.12.2019, after which they expire. The way you fish and do port jobs will change (explained below). The selling prices on the Fish Exchange will change based on the amount of fish a particular fish sells in relation to the average amount of fish sold in the last hour. If more than the average was sold, the price decreases and vice versa. This also applies to the team at the Handelskontor. The tutorial has been revised using the new mechanics. There is a new mini-event "Fast Painting" (paintings are reduced). New quest markers make it easier for you to find objects of special importance. Team: there is only 1 production order left in the port authority (the fish order is omitted) - if it is accepted, all goods produced for it will count towards the order. It is no longer possible to deposit from the warehouse. This is to create a certain time pressure during the completion of the order, since one has only limited time for an order. If you do not complete the order completely, you will only receive a proportional reward for this order. The radar station no longer has to be actively removed to uncover the map. The map is automatically unlocked as the player level increases. If you remove the radar station, however, new trawler spots will be unlocked which will allow you to access the new "idle mechanics" even at remote fish spots. The fish factory gets some adjustments: Daily Reward Adjusted (level 3 increased from 75 to 100) Always increase the value for daily production by the quantity actually produced (previously always by 1). XP reward increased (20% bonus on total) The event "Trawler Atlantik 488" will be adapted according to the new fuel mechanics: Phase 2 is played by a click-and-wait technique similar to the repair phase. The refuelling phase of the trawler is now designed for at least 3 members. If you have less than 3 members, it will be harder to complete this phase. You can now preselect how many items of the same type you want to create in the building yard. The production of objects on the building yard can only have the following running times: 6h, 12h, 24h At the shop there are only 6h or 12h items left to buy Old items can still be scrapped for recycling points The costs in the shop will be adjusted: Credit costs +30% Premium costs -20% The Seal nursing station can now only be started from level 15 on. The casino has been adjusted: Fuel & Recycling Points removed Teams with less than 3 members will be deleted automatically in the future: Teams with too few members will first receive a warning (after 3 days) and then be deleted (after 7 days). If there are deposited silver bars, they will be paid back to the respective members, provided they are not older than 30 days. All other silver bars will be distributed evenly among the members. There are 2 pools of teams (pool 1 - old teams - these are excluded from automatic deletion until they reach 3 members), (pool 2 - all newly created teams after the patch are affected by automatic deletion) If an old team reaches 3 members, they are moved from pool 1 to pool 2. The view of the boxes at the event "Seal nursing station" has been improved and made more intuitive. The certificate "Diesel Otimization" is removed. Items can now be sold in stacks if you own more than 1 item of the same type. Various UI improvements and minor bugfixes  
    Regarding the new nuclear mechanics, here is the explanation of how fishing will work in the future:
    There are now 3 different ways to catch fish on the map:
    Port with conventional port mission Purpose: XP, active gaming Trawlers at sea Purpose: To carry out company missions, passive fishing in absentia Harbour with single or multiplayer* events Purpose: random events with high rewards for active gaming Port with conventional port order

    With this type of port, you can complete a port order at any time. The moment you supply the port with the fish you are looking for, you process it. As soon as you have delivered enough fish, the order is finished and you get your reward. The fish you are looking for does not end up in the warehouse, only the by-catch.
    If you click on the harbour, you get to the new, simplified route planning:

    The next best fishing ground has already been pre-selected. The system determines the fishing ground on the basis of the distance to the port and the fish quota. Of course you can choose any other fishing ground where you can find the fish you are looking for.
    To complete a port order, you can select up to 5 vessels. This limitation is intended! Depending on which ships and how many of them I have selected, the system calculates how long it will take to complete the order. This time can be influenced by various factors. For example, if you add more ships afterwards, the time will be updated the next time you unload the fish in the port. The ships then travel the specified route until the order is completed. If you want to subtract individual ships from the order, this is possible via the ship details.
    If you have accepted an order, you can end it immediately for gold bars. The price is only defined by the remaining time of the order. The shorter the order (e.g. because you have sent off many ships), the cheaper the shortcut.
    Running harbour orders appear on the left side of the screen and can therefore be tracked:

    Here you can see the current catch quantity and the expected remaining time of the order. With a click on the order, you get back to the order details.
    The harbour orders are the engine of the game - here the player gets experience (XP), which gives him priority in the game.
    Trawlers at sea

    The higher you go in the level, the bigger is my visible area on the map. To be able to catch fish when I'm not there (port orders require active play), there are trawlers. These trawlers are activated with increasing radar level and therefore offer me places to go for far away fish spots - they are quasi floating intermediate bases, where I can deliver my fish, which then goes to the camp.
    If you click on a trawler you get to the simplified tour planning:

    In this view you can choose your fishing ground (the densest one is already preselected) and you can send as many free ships as you like. As soon as you have set the duration, the ships can start and continue the route between Spot and Trawler as long as you have set the duration. The hours are intended to be graded - so you'll need to see how long you want to send your ships.
    If you don't like the fish spot, just click on "Select Fishing Ground":

    Here you can see the trawler and all sorts of spots. You still have the possibility to filter between crabs and fish.
    As soon as the ships start sailing, you can add ships to the route afterwards, which then simply continue to sail the route as long as the remaining time is available. The trawlers are therefore ideal for completing social orders and passive play when you're not around.
    Harbour with single or multiplayer* events
    Besides the normal harbours, there are new event harbours. These can be found on the map and can only be actively clicked as soon as an event takes place there. At these events you can get some nice extra rewards - so active playing is worth it!

    As soon as an event is active, you can clearly see it through the plate above the harbour. If you now click on the harbour, you will get to the event view:

    Similar to the trawler, you can select the fishing ground (only the fishing grounds that house the target fish) and send as many ships as you want. The event is limited in time and the more line fish you deliver, the more reward you will get. So it's worth catching nets here!
    It is also possible to send ships on the journey afterwards. Once sent off, the ships will travel until the event is over.

    That's what it should have been at this point - admittedly quite a lot. We are currently working at full speed to start a new fishing season very soon, adapted to the conditions. But there are still some considerations and tests to be made. We know that we won't reach every old-established player with the patch, but we're convinced that this will pave the way for another continuation of the game.
    With nautical greetings
  15. Confused
    sickman got a reaction from callis in Where is the update?   
    Hello you landlubbers,
    small interim result: we will most likely install the patch AFTER the Halloween event. We will start the days with completing the patch notes (it's really a lot). As soon as the patch is in, we'll have a milestone chopped off - after that we'll have to revive the season - some changes are still necessary. And we'll take care of the team. Here we really want to bring NEW stuff to make the team game more entertaining. But all that comes again in a separate thread in the forum.
    Kind regards
  16. Thanks
    sickman got a reaction from callis in Halloween 2020   
    The „Kobold's Haunting“ Halloween-Event


    "Hoi hoi, landlubbers and sailors, open the hatches, it's time for a story. I saw him, the giant octopus and the white whale, yes, yes. Don't believe me, but I'll tell you the truth. But my most unbelievable experience, that was an encounter with the Klabautermann. Not just any Klabautermann, as the men tell each other on stormy nights. No, I'm talking about THE Klabautermann. His ship can sing and navigate on the sea, like a dancer on stage. The sea IS his stage. Think it's a sailor's yarn or not, but I tell you, you'll meet him someday."
     
    Description

    During the event period, you will find a ship on your port card that, when clicked, will hold new orders for you. These orders are called Klabauter orders. At the same time, you will find a pumpkin icon at the top right of the screen, which shows you the exact time of the event (start: October 23rd, 10:00 a.m.; end: November 03rd, 2020 10:00 a.m.) with a timer. If you click on the pumpkin icon, the exchange market will open where you can exchange your captured Klabautermünzen for unique and high rewards.
     
    Special Missions

    Every day you have 3x2 special halloween missions at your disposal. These are generated at 06:00, 14:00 & 22:00. As usual, you can request additional orders for the price of 5 gold bars.
    Each special halloween mission brings a coin as a reward, which can be exchanged in the exchange market for the event rewards. The required fish for the orders can be deposited quite simply. So you can fish it anywhere on the map. The order amount is calculated based on your level.
     
    Exchange Market
    You can reach the exchange market via the pumpkin icon at the top right of the screen. Here you see your currently available coins and exchange possibilities.
    You can buy the "Figurehead item", and the "Flying Dutchman paint" as often as you like, while the "Ghost Ship" & "Kobold's Ship" rewards are limited. (1 time each)
    The 2 unique rewards will remain in your possession until November 26, 2020, at 08:00 am.

     
    Exchangeable rewards:

    Kobold's lot
    Costs: 1 Kobold's coin
    Description
    The Kobold's lot can contain the following random winnings:
    Experience points Credits   1 purple item  5 gold bars Recycling points for the building yard 1 ticket for the wheel of fortune a rivet  

    The Figurehead
    Costs: 2 Kobold's coins
    Description
    The figurehead is an item that increases the working speed of a ship by 30% and the cruising speed by 150%. The special thing about this booster is that it lasts 12 hours.
     

    Painting ,,Flying Dutchman":
    Costs: 10 Kobold's coins
    Description
    The Flying Dutchman grants your ship 15% more working speed and 50% more cruising speed when it is moored. As you know from the previous coats of paint, this also lasts 7 days.
     

    The Ghostship
    Costs: 20 Kobold's coins
    Description
    The ghost ship is an additionally available ship that does not require a regular ship slot. Available until: 26. November 2020, 08:00 o'clock.

     

    The Kobold's Ship
    Kosten: 50 Kobold's coins
    Description
    The Kobold's Ship is an additionally available ship which does not require a regular ship slot. Available until: 26. November 2020, 08:00 o'clock.

     
    The achievement „Kobold's Haunting 2020“
    Of course you can earn a new achievement again this year and get some prestige with it. To continue your success, you will need to collect Kobold's coins.
    Stage                       Coins needed                                     Reward of prestige
    Stage I                                   1                                                                500
    Stage II                                  3                                                            1.000
    Stage III                                 9                                                            1.500
    Stage IV                                18                                                           2.250
    Stage V                                 30                                                           3.000
    Stage VI                                45                                                           3.750
    Stage VII                               63                                                           4.500
    Stage VIII                              84                                                           5.250
    Stage IX                                108                                                         6.000
    Stage X                                 135                                                         6.750

    With nautical salute,
    Your Big Bait Team

     
  17. Thanks
    sickman got a reaction from Chrest in Zusammenfassung öffentlicher Test "Fuel-Patch"   
    Kleine Sache mit großer Wirkung: der Stapelverkauf

    Man kann nun mehrere Gegenstände des gleichen Typs auf einmal verkaufen. Es wird dabei immer der aktuell gültige Verkaufspreis genommen und mit der gewünschten Anzahl multipliziert. Wenn man also 5 Level vorher ein Item gekauft hat und es jetzt verkauft, bekommt man natürlich einen etwas höheren Verkaufspreis, als noch vor 5 Leveln. Anders war es leider nicht möglich bzw. hätte zu großen Verwirrungen geführt.
    Das Feature ist ab sofort auf dem Testserver live.
  18. Thanks
    sickman got a reaction from Chrest in Zusammenfassung öffentlicher Test "Fuel-Patch"   
    Letzte Woche wurde ein kleines, aber wirkungsvolles Update bzgl. der Preisberechnung der Fischpreise eingespielt. Auslöser dieses Updates war die Meldung von Spielern, dass die Preise in der DE3 aktuell keine Änderung mehr erfahren. Das hat mit der Art und Weise der Berechnung zu tun. Bisher wurde geschaut wieviel Fisch insgesamt in der letzten Stunde verkauft wurde und dieses wurde mit der tatsächlichen verkauften Menge des jeweiligen Fisches (Krustentieres) verglichen. Da es aber immer 59 verschiedene Fischarten gibt, wurde quasi immer nur 1/59tel mit der Gesamtmasse verglichen. Da dieser Anteil folglich immer sehr gering war, hatte dies zur Folge, dass die Preise ausgehend von ihrem Grundpreis immer weiter (bis zu ihrem Maximum) stiegen und dort "fest klebten".
    Lange Rede kurzer Sinn: wir vergleichen nun stündlich die tatsächlich verkaufte Menge des jeweiligen Fisches, mit der durchschnittlich verkauften Menge über alle Fische.
    Beispiel: es wurden letzte Stunde insgesamt 40.000t verkauft. Bei 39 Fischen ergibt das 1025,64t pro Fisch durchschnittlicher Verkauf. Wurde vom Barsch nun tatsächlich 1750t verkauft, bedeutet das für den Barsch einen Faktor von 1,706. Wenn der Faktor größer ist als 1, fällt der Preis (es wurde ja mehr als der Durchschnitt verkauft). Der Grundpreis des Barsches beträgt 324 Credits. Berechnung lautet dann: 324 / 1,706 = neuer Stundenpreis = 189,91 Credits.
    Wenn jetzt aber nur 560t Barsch verkauft wurde ergibt sich daraus ein Faktor von 0,546. Bedeutet: 324 / 0,546 = 593,40 Credits neuer Stundenpreis
    Die Fluktuation ist nun viel deutlicher, als es vorher der Fall war und spiegelt deutlich realistischer ein natürliches Marktverhalten wieder. Dem aufmerksamen Leser sollte jetzt folgende Frage im Kopf herumschwirren: "Was ist wenn gar kein Barsch gefangen wurde?" Für diesen Sonderfall (und dem Pendant dazu) gibt es folgende Grenzen des Faktors (0,25 und 10). Das heißt im Klartext, dass der Stundenpreis maximal auf das 4-fache des Grundpreises steigen bzw. minimal auf 10% des Grundpreises fallen kann.
    PS: Da Fische und Krustentiere unterschiedlich behandelt werden, wird immer eine Durchschnittsmenge für Fische und eine für Krustentiere ermittelt.
  19. Like
    sickman reacted to antikörper in Testphase - Mechanik der Hafenaufträge   
    Folgendes festgestellt: Die Lupe in der Hafenbehörde um gezielt die geforderte Fischart zu fangen, funktioniert nicht
    weitere Unzulänglichkeiten
    1. Fischarten die man Fangen möchte können nicht mehr individuell ausgewählt werden
    2. Fischarten können nicht mehr individuell angeködert werden
    3. Routenwiederholung an den Schiffen fehlt (warum ?)
    4. Es können nur noch 5 Schiffe auf einer Route eingesetzt werden (schlecht für Wettkämpfe, Einzelevents und öffent5liche Aufträge wenn dier ganze Flotte eingesetzt werden soll)
    5. Es werden nur 5 Hafenaufträge angezeigt
    6.nach der Annahme eines Hafenauftrags muß jedesmal wieder auf dem Hafen geklickt werden um zum nächsten zu gelangen (schlecht)
     
    Also es gibt noch viel zu tun
    Mit nautischem Gruß
    Antikörper
  20. Haha
    sickman got a reaction from Chrest in Umgang mit Spielern und Kunden   
    Hallo @xgoldix,
    ja das werden wir tun!
    Mit nautischem Gruß
  21. Like
    sickman got a reaction from Neo in Big Bait - Aussichten für das Jahr 2017 - Part III   
    Hallo zusammen,
    wie versprochen gibt es an dieser Stelle wieder neue Informationen, wie es mit Big Bait weiter gehen soll. Zunächst möchte ich Euch mitteilen, dass unser Kollege Jan, vielen besser bekannt als "Trickster", seit Mitte der Woche nicht mehr für unikat media tätig ist. Wir brauchen in diesem Bereich neue Impulse, weshalb wir (die Geschäftsführung) uns dazu entschlossen haben wieder direkt (also vorallem was das Game Design betrifft) an diesem Projekt mitzuwirken.
    Derzeit arbeite ich an einem Modell, wie wir den Output der Schiffe neu ausrichten. Es mag für viele bequem sein, wenn man mehr als genug Credits im Spiel besitzt - eine wirkliche Herausforderung (und damit geht z.B. Langzeitmotivation einher) ist es jedoch nicht. Es darüber hinaus auch so, dass mehr als 50% der XP über die Köche generiert wird und nicht über den eigentlichen Spielkreislauf - das Fischen. Es gibt viele Baustellen und wir werden einiges vereinfachen. Ich denke wir können euch nächste Woche schon mal erste Konzepte liefern, die wir dann zusammen besprechen können. Relativ zeitnah danach, werden wir beginnen diese auf dem Testsystem einzuspielen, um zu schauen ob die Theorie auf die Praxis anwendbar ist. Kleines Preview: wir überlegen derzeit ob man zB. XP durchs Fischen nur noch über tägliche Aufträge und Events bekommt und nicht mehr nur durch das "reine" Fischen ins Lager.
    Ein Hinweis noch zu den Patches der letzten beiden Wochen - natürlich deckt sich der veröffentliche Inhalt nicht mit der Aussage, dass wir derzeit an einem Rebalancing arbeiten. Die Sachen waren aber bereits weit vor diesem Entschluss fertig und in der Release-Pipeline, sodass wir diese zu diesem "etwas unglücklichen" Zeitpunkt veröffentlicht haben.
    Ich wünsche Euch ein schönes Wochenende
  22. Like
    sickman got a reaction from Teerjacke in Big Bait - Aussichten für das Jahr 2017 - Part III   
    Hallo zusammen,
    wie versprochen gibt es an dieser Stelle wieder neue Informationen, wie es mit Big Bait weiter gehen soll. Zunächst möchte ich Euch mitteilen, dass unser Kollege Jan, vielen besser bekannt als "Trickster", seit Mitte der Woche nicht mehr für unikat media tätig ist. Wir brauchen in diesem Bereich neue Impulse, weshalb wir (die Geschäftsführung) uns dazu entschlossen haben wieder direkt (also vorallem was das Game Design betrifft) an diesem Projekt mitzuwirken.
    Derzeit arbeite ich an einem Modell, wie wir den Output der Schiffe neu ausrichten. Es mag für viele bequem sein, wenn man mehr als genug Credits im Spiel besitzt - eine wirkliche Herausforderung (und damit geht z.B. Langzeitmotivation einher) ist es jedoch nicht. Es darüber hinaus auch so, dass mehr als 50% der XP über die Köche generiert wird und nicht über den eigentlichen Spielkreislauf - das Fischen. Es gibt viele Baustellen und wir werden einiges vereinfachen. Ich denke wir können euch nächste Woche schon mal erste Konzepte liefern, die wir dann zusammen besprechen können. Relativ zeitnah danach, werden wir beginnen diese auf dem Testsystem einzuspielen, um zu schauen ob die Theorie auf die Praxis anwendbar ist. Kleines Preview: wir überlegen derzeit ob man zB. XP durchs Fischen nur noch über tägliche Aufträge und Events bekommt und nicht mehr nur durch das "reine" Fischen ins Lager.
    Ein Hinweis noch zu den Patches der letzten beiden Wochen - natürlich deckt sich der veröffentliche Inhalt nicht mit der Aussage, dass wir derzeit an einem Rebalancing arbeiten. Die Sachen waren aber bereits weit vor diesem Entschluss fertig und in der Release-Pipeline, sodass wir diese zu diesem "etwas unglücklichen" Zeitpunkt veröffentlicht haben.
    Ich wünsche Euch ein schönes Wochenende
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    sickman got a reaction from Evelknevel in Feedback zum Patch am 28. Februar 2017   
    Wie gesagt, unsere Änderungen werden sehr viele daraus resultierende Anpassungen nach sich ziehen. Das fängt beim Sprit an und geht z.B. bei der Höhe der Belohnung für tägliche Aufträge weiter. Wir werden versuchen alles Mögliche zu berücksichtigen - falls wir was übersehen bin ich überzeugt, dass die Community genau in diesem Punkt eine sehr große Hilfe sein wird.
  24. Like
    sickman got a reaction from Evelknevel in Feedback zum Patch am 28. Februar 2017   
    Das ist mir klar. Es ist auch nicht so einfach damit getan, wenn ich solche Brocken einbringe wie den Ansatz "es gibt keine XP mehr beim normalen Fischen". Das zieht natürlich eine ganze Reihe Kausalitäten nach sich - der Rahmen einer Ankündigung ist dafür aber zu klein.
    Es geht uns nicht darum, dass ihr keine Credits mehr habt, aber es macht einfach keinen Sinn, dass einige Mechaniken so genutzt werden, dass Credits im Überfluss vorhanden sind und man nicht weiß, was man damit anstellen soll.
    Hier noch ein kleiner Brocken: der RS-Handel in der Form wird voraussichtlich abgeschafft und man kann RS auch nur noch im Rahmen der Gesellschaft "erwirtschaften" - der Bauhof bekommt dann eine neue Funktion. Ich weiß, das wirft erstmal viele Fragen auf wie z.B. "Was passiert mit meinen jetzigen RS" - die Antworten werden kommen und ihr könnt sie ggf. auch mitgestalten. Bitte gebt uns aber noch etwas Zeit.
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    sickman got a reaction from Girly2000 in Big Bait - Aussichten für das Jahr 2017 - Part III   
    Hallo zusammen,
    wie versprochen gibt es an dieser Stelle wieder neue Informationen, wie es mit Big Bait weiter gehen soll. Zunächst möchte ich Euch mitteilen, dass unser Kollege Jan, vielen besser bekannt als "Trickster", seit Mitte der Woche nicht mehr für unikat media tätig ist. Wir brauchen in diesem Bereich neue Impulse, weshalb wir (die Geschäftsführung) uns dazu entschlossen haben wieder direkt (also vorallem was das Game Design betrifft) an diesem Projekt mitzuwirken.
    Derzeit arbeite ich an einem Modell, wie wir den Output der Schiffe neu ausrichten. Es mag für viele bequem sein, wenn man mehr als genug Credits im Spiel besitzt - eine wirkliche Herausforderung (und damit geht z.B. Langzeitmotivation einher) ist es jedoch nicht. Es darüber hinaus auch so, dass mehr als 50% der XP über die Köche generiert wird und nicht über den eigentlichen Spielkreislauf - das Fischen. Es gibt viele Baustellen und wir werden einiges vereinfachen. Ich denke wir können euch nächste Woche schon mal erste Konzepte liefern, die wir dann zusammen besprechen können. Relativ zeitnah danach, werden wir beginnen diese auf dem Testsystem einzuspielen, um zu schauen ob die Theorie auf die Praxis anwendbar ist. Kleines Preview: wir überlegen derzeit ob man zB. XP durchs Fischen nur noch über tägliche Aufträge und Events bekommt und nicht mehr nur durch das "reine" Fischen ins Lager.
    Ein Hinweis noch zu den Patches der letzten beiden Wochen - natürlich deckt sich der veröffentliche Inhalt nicht mit der Aussage, dass wir derzeit an einem Rebalancing arbeiten. Die Sachen waren aber bereits weit vor diesem Entschluss fertig und in der Release-Pipeline, sodass wir diese zu diesem "etwas unglücklichen" Zeitpunkt veröffentlicht haben.
    Ich wünsche Euch ein schönes Wochenende
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